kenapa kita tak boleh tunjuk gambar kita dengan gambar orang tersayang kat umum?




Assalamualaikum korang! :)

sebelom bace entry kali ni, sila amik mood rilek. kendurkan urat urat tensi, dan senyum telinga-ke-telinga. wajib! kalau tak buat, siap arr malam ni. ayookkk, tak tauu!

. fasal melukis kartun, kan tak boleh. haram kan, sebab nanti di akhirat kelak, dia akan mintak kita nyawa, ye la, kita dah lukis jasad perfect dia, dia nak la nyawa kita.



jeles arr, hakuh dengan bopren aku tak leh pulak camni!
kamu tunjuk gambar kamu di facebook  gambar kamu dan suami kamu, bagus, bukan tak bagus, tapi orang yang tengok, ada tak yang cakap         "ماشاء الله". kalau orang cakap, ish, sorang ni tak padan la, sorang gemok sorang kurus, bukan ke tu satu doa?

kalau ada orang yang tak suka kita, sebab bukan semua orang suka kita, dia tengok gambar kita dengan suami kita dia cakap "hmm,.ni tak lama la nii.." bukan ke tu satu doa? bukan benda tu haram, tapi, fikir la akibat nya.

kalau orang tengok kamu bahagia dengan suami kamu, tak pun, suami kaya ke, handsome ke, dia suka, dia buat benda jahat kat rumahtangga kamu, macam mana?

buat la apa apa untuk mengekalkan kesejahteraan rumah tangga. kalau nak bergambar romantik pun, buat la tatapan kita dengan keluarga, cukup la. cemburu, doa buruk, iri hati, hasad dengki la yang buat rumah tangga kita tak selalu gayah spanar goyah

oh. macam tu ke ustaz, jadi, sama sama la kita jangan tunjuk gambar gambar kita ye. tapi, terserah la pada individu, cara sendiri, ikut kata hati kan. kalau kita rasa semua tu okay saja, terus kan.

tapi, kalau kita rasa ustaz  cakap tu, betul, maka, sebaiknya, elakkan la. ni cuma satu nasihat saja. mungkin ada orang kata pendapat ni betul ada juga orang kata pendapat ni salah. ye tak?

terima kasih sudi bace! :)