" PUJIAN IKHLAS @ SEBALIKNYE...

Pernah tak orang lain puji-puji kat korang? Ada kan?? Korang suka dipuji tak??

"Ko cantik la hari ni"
"Erm...ye ke? Cantik kat mane, baju aku ke..make-up aku ni..?"
"Ala...biasalah...aku kan memang cantik...ko baru tau ke?"
"Aik! Hari ni je ke aku cantik...hari-hari sebelum ni aku tak cantik la...??"

Ha ha ha...itu la kadang-kadang tu pertanyaan dan jawapan yang mungkin akan dijawab bila seseorang puji kat kita...pernah tak??

(Aku pun kadang-kadang jawab cam tu gak...jawapan gurau-gurau je pun :)) )

Sebetulnya...bila orang puji, aku rasa segan sangat....bukan ape...aku tak tau ape niat sebenar orang yang puji kita tu sebenar...ikhlas ke...atau sekadar nak uji dan tengok reaksi kita...nak jawab pun serba-salah...